در حال بارگذاری ...
مدرسه کودک شاد

مدرسه کودک شاد

logo

مدرسه کودک شاد

ورود
نوشته شده در 19 اردیبهشت 1399، ساعت 11:00

وضعيت سلامت رواني دانش آموزان دبستاني شهر مشهد

مقدمه: براي رسيدن به سطح مطلوب سلامت روان در جامعه به داده ها و اطلاعات آماري مناسب از وضعيت موجود نياز مي باشد که اين پژوهش نيز به همين منظور و با هدف بررسي ميزان شيوع اختلالات هيجاني-رفتاري در دانش آموزان دبستاني شهر مشهد انجام گرديده است.
روش کار: در اين پژوهش توصيفي- مقطعي 500 دانش آموز دختر و پسر از پايه هاي اول تا پنجم دبستان هاي دولتي شهر مشهد در سال تحصيلي 90-1389 به روش ترکيبي (طبقه اي- چندمرحله اي) انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش، سياهه رفتاري کودک آخنباخ (فرم گزارش معلم) بوده است. براي تحليل داده ها از آمار توصيفي و تحليل واريانس تک عاملي ANOVA استفاده شده است.
يافته ها: به ميزان 15 درصد از کل دانش آموزان مقطع دبستان دچار مشکلات باليني و 5 درصد در محدوده مرزي مي باشند که بيشترين ميزان شيوع مشکلات رفتاري مربوط به پايه پنجم و کمترين ميزان شيوع مربوط به پايه سوم دبستان مي باشد.
نتيجه گيري: اين يافته ها توجه بيشتر به فضاي رواني مدارس و ايجاد محيطي سالم و ايمن را توسط اولياي مدرسه مي طلبد و همچنين مي تواند هشداري براي مسوولين آموزش و پرورش، معلمان و والدين باشد تا توجه بيشتري به وضعيت سلامت روان و رشد هيجاني و اجتماعي کودکان نمايند.

نویسندگان:رجايي علي, امين يزدي سيدامير, كارشكي حسين, كريميان ناري سيدجواد

برای مطالعه کامل مقاله کلیک نمایید

وضعيت سلامت رواني دانش آموزان دبستاني شهر مشهد

ویراستار مدرسه
عمومی
19 اردیبهشت 1399، ساعت 11:00۲۰ دقیقه مطالعه

مقدمه: براي رسيدن به سطح مطلوب سلامت روان در جامعه به داده ها و اطلاعات آماري مناسب از وضعيت موجود نياز مي باشد که اين پژوهش نيز به همين منظور و با هدف بررسي ميزان شيوع اختلالات هيجاني-رفتاري در دانش آموزان دبستاني شهر مشهد انجام گرديده است.
روش کار: در اين پژوهش توصيفي- مقطعي 500 دانش آموز دختر و پسر از پايه هاي اول تا پنجم دبستان هاي دولتي شهر مشهد در سال تحصيلي 90-1389 به روش ترکيبي (طبقه اي- چندمرحله اي) انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش، سياهه رفتاري کودک آخنباخ (فرم گزارش معلم) بوده است. براي تحليل داده ها از آمار توصيفي و تحليل واريانس تک عاملي ANOVA استفاده شده است.
يافته ها: به ميزان 15 درصد از کل دانش آموزان مقطع دبستان دچار مشکلات باليني و 5 درصد در محدوده مرزي مي باشند که بيشترين ميزان شيوع مشکلات رفتاري مربوط به پايه پنجم و کمترين ميزان شيوع مربوط به پايه سوم دبستان مي باشد.
نتيجه گيري: اين يافته ها توجه بيشتر به فضاي رواني مدارس و ايجاد محيطي سالم و ايمن را توسط اولياي مدرسه مي طلبد و همچنين مي تواند هشداري براي مسوولين آموزش و پرورش، معلمان و والدين باشد تا توجه بيشتري به وضعيت سلامت روان و رشد هيجاني و اجتماعي کودکان نمايند.

نویسندگان:رجايي علي, امين يزدي سيدامير, كارشكي حسين, كريميان ناري سيدجواد

برای مطالعه کامل مقاله کلیک نمایید